2011. szeptember 15., csütörtök

Egy borzongatóan izgalmas könyv


David Lynch is megirigyelhetné azt a különleges történetet, amelyet Ransom Riggs vetett papírra. A Kossuth Kiadónál november elején megjelenő kötet idén nyáron végigtarolta az angol nyelvterületet. Szinte nem volt olyan sikerlista, ahová nem került fel. És azóta is ott van az élbolyban.

De miről is szól a könyv?

Egy rejtélyes sziget,
egy elhagyott árvaház.
Egy izgalmas és megindító történet.



Hajdanában egy szigeten, a világ túlsó felén igen különös gyerekek éltek. Mind együtt egy nagy, öreg házban, egy elvarázsolt helyen, ahol senki sem lelhetett rájuk. Nem olyanok voltak, mint más emberek. Káprázatos dolgokra voltak képesek. 
És mindre vigyázott egy bölcs, vén madár...

Egy családi tragédia után a tizenhat esztendős Jacob egy távoli, Wales partjainál lévő szigetre kerül, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy az itt rejtegetett árvák többek voltak különösnél. Talán veszélyesek. Lehet, hogy jó okból zárták őket el egy kietlen szigeten. És valamiképpen – legyen ez bármilyen valószínűtlen is – talán még mindig élnek.
A Vándorsólyom kiasszony különleges gyermekei nyugtalanító, réges- régi fényképekkel illusztrált regénye élvezetes olvasmány mindazoknak, akik kedvelik a meghökkentő történeteket és a hátborzongató kalandokat.
A fiatal szerző első könyv
e 2011 júniusában jelent meg és röpke két hónap alatt a sikerlisták élére került:





A könyv megjelenéséig pár információ, érdekesség:

„Ez a könyv messze több, mint különleges”. Riggs izgalmas, meglepetésekkel teli bámulatos regénye megtette az első lépést a mozi felé.
People

Akik a következő Harry Potter könyvet keresik, valószínűleg ezt a regényt fogják olvasni.
CNN.com

„Rendkívül fordulatos, sajátos hangulatú regény, tele meglepetésekkel és furcsa régi fényképekkel. Nem csak a fiataloknak élvezetes és szórakoztató.”
amazon.com

A szerző elképesztően ügyesen használja fel a régi fényképeket, hogy az olvasó képzeletével játsszon, miközben folyamatosan feszesen tartja a történetet! Riggs kezében a vizuális művészet elegáns eszköz, amely erősíti a könyv üzenetét.”
The Globe and Mail

 Ransom Riggs első regénye egyedülálló könyv. Különleges, mert izgalmasan társítja a furcsa régi fényképeket (amelyek közül csak néhányon végeztek apróbb módosításokat) az izgalmas történettel. A szerző remek írói vénája és egyéni látásmódja teszi igazán figyelemre méltóvá a könyvet. Újra bebizonyítja azt, amit az olvasók tudnak: a könyv az álmon túli kalandok kapuja.”
Stainless Steel Droppings

Ez az Év Könyve díj jelöltje!”
Shelf Unbound



Ransom Riggs 32 éves, Marylandben született, de Floridában nőtt fel – akárcsak a regény főhőse Jacob. Jacobbal ellentétben Riggs-nek sok barátja volt, bár ugyancsak elég furák, hiszen a Pineview School for the Gifted-be, azaz a Tehetséges gyerekek számára létrehozott iskolába járt.
Vigyáztunk egymásra. Nem szívattuk egymást. Nem voltak elvárások velünk szemben. Nem kellett menőnek lennünk. Biztonságban voltunk és boldogan éltük a „fura” gyerek életét. –emlékszik vissza. Mindenki különlegesnek számított, mert kiválóak voltunk matematikából. Volt egy fiú, aki annyira kiváló volt, hogy külön osztályt nyitottak neki, ahol egy féléven keresztül lézerrel, vagy valami ilyesmivel foglalkozott.”

Riggs hobbija a régi képek gyűjtése és már 1500-2000 darab kép van a birtokában. A Miss Peregrine ötlete is innen származik. A képeket megmutatta a Sherlockos könyv szerkesztőjének, aki azt tanácsolta: írjon egy könyvet róluk.

 „Sok-sok képet találtam furcsa gyerekekről. Tudni akartam, hogy kik ők, és milyen volt az életük. Mivel a képek csak önmagukban léteznek, és nem ismerjük keletkezésük körülményeiket, elhatároztam, hogy kitalálok egy történetet.” (Publisher’s Weekly)

Tulajdonképpen mindig is szerettem volna könyvet írni, csak a filmes iskola, és a munka utáni futkosásban ez elfelejtődött. Nagy élmény volt számomra ennek a könyvnek a megírása. Hosszú évek óta forgatókönyveket írtam, és ahhoz képest nagy szabadságot jelentett regényt írni. Megteremthettem egy egész világot, és annyi részlettel tölthettem meg, amennyi csak az eszembe jutott”.


Ransom Riggs sok trailert készített más filmekhez, így a sajátját is maga akarta elkészíteni.
Tudtam, hogy egyszerűbb lenne a régi képekből összeollózni az előzetest, de sokkal jobban szerettem volna valóságosan felidézni a régi ház hangulatát. Úgyhogy elindultam, hogy megkeressek egy olyan helyet, amely a képzeletemben élt.”

Rátalált egy fotósra, aki elhagyott európai kastélyokat és várakat fedezett fel és fényképezett le. „Általában ezeket a helyeket titokban tartják, üzleti titokként kezelik. De engem befogadtak, megosztották velem a titkaikat. Elutaztam Amsterdamba, autót béreltem és onnan az egyik felfedezővel Belgiumba és Luxemburgba mentünk. GPS segítségével csodálatos, hihetetlen helyekre jutottunk el, amelyek nagyon hasonlítottak ahhoz, amit elképzeltem.”

Több stúdió versengett a megfilmesítési jogokért, végül a 20th Century Fox nyerte el a lehetőséget.

 A megjelenés előtti kampányban posztereket helyeztek el az iskolákban és on-line felületeken hirdették a könyvet. „Bloggereknek adtunk kéziratot, hogy közöljenek belőle rövid részleteket és kritikákat írjanak. A mental-floss honlapon 3 fejezetet közöltünk sorozatban, és az emberek láthatták, hogyan működik együtt a szöveg a képekkel a könyvben.” – Quirk marketingese.

Riggs-t meglepi, hogy a fiatal főhős ellenére nemcsak fiatalok olvassák a könyvet. „Nagyon sok levelet kapok olvasóktól és 90%-uk felnőttektől érkezik, ami csodálatos! Igaz, csak olyat tudok írni, amit én is elolvasnék, és mivel én is felnőtt vagyok, ez annyira nem is meglepő. Nagyon bíztam a könyvben, de ezt a sikert nem reméltem. Kicsit olyan érzés, mintha nyertem volna a lottón!”


Riggs az utazásról, ahol a könyv előzetesét forgatták:
Mindig izgatott a világ felfedezésének története, de most úgy érzem,hogy a fizikai valóságból eltűntek a határok… A számomra izgalmas felfedezetlen helyek azok, amelyek magukban hordozzák az eltűnő történelmet, mint a szellem városok.” (National Post)


 „Igazán fordulatos és hangulatos regény, telis-tele furcsa régi fényképekkel és meglepetésekkel, amely nemcsak a fiatalokat szórakoztatja.”(Amazon.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése